Administrative opgaver

Opgaver til en holdleder

Der er mange praktiske opgaver omkring et hold, som forældre eller andre sagtens kan hjælpe med, så træneren kan fokusere på det sportslige.

Opgaverne kan eksempelvis fordeles igennem Holdsport, hvor forældre kan tage ansvar for dommerbord og trøjevask.

Her er nogle eksempler på opgaver, der kan uddelegeres:

• Administration af Holdsport
  • Koordinering af kørsel til udekampe
  • Koordinering af trøjevask
  • Koordinering af dommerbord til hjemmekampe
  • Udfyldning af elektronisk holdkort før kampe
  • Fyldning af vanddunke til kampe
  • Indrapportering af kampresultater
  • Planlægning af sociale arrangementer for holdet
  • Optagelse af video fra kampe

Det er op til den enkelte træner at beslutte, hvilke opgaver der kan/skal uddelegeres til holdlederen. Det vigtigste er, at træneren ikke står alene med alle opgaverne omkring holdet.

Holdkort skal ALTID udfyldes

Det elektroniske holdkort SKAL være udfyldt inden kampstart. Det er meget vigtigt, da vi risikerer at få en bøde, hvis holdkortet ikke er udfyldt til tiden. Husk også at angive trøjenumre på holdkortet.

Holdkortet kan udfyldes i Dansk Håndbold's app "Håndbold" (anbefalet) eller på computeren via haandoffice.dk.